”Kommer att driva framgång”.
Den amerikanska dejtingappen Hinge ska nu officiellt ta sig an den svenska marknaden. För att locka de svenska singlarna krokar bolaget arm med Cube, som ska hjälpa Hinge-teamet med influencer marketing i vårt avlånga land och våra grannländer.
Vi är stolta över att tillkännage vårt partnerskap med Hinge för att tillsammans revolutionera dejting-upplevelser på den nordiska marknaden. Vårt team på Cube ser fram emot att påbörja detta projekt och vi är dedikerade till att positionera och skapa varumärkeskännedom för Hinge, säger Victoria Morrison, brand partnership manager på Cube, i ett pressmeddelande.
Hinge grundades år 2012 och är en del av Match Group. Appen har under åren gjort succé på flertalet engelsktalande marknader, som bland annat Storbritannien och Australien. Totalt finns dejting-plattformen i över 20 länder. I Sverige smög man sig in i slutet av 2022, men nu har man fått mersmak och vill satsa stort.
Genom att noggrant välja ut ambassadörer som går i linje med Hinges värderingar och budskap, kommer vi att driva framgång och ett bestående avtryck på den nordiska dejtingapp-marknaden, säger Victoria Morrison.
Joana Moser, marknadschef på Hinge, är också glad över samarbetet:
Vi är väldigt glada över att inleda detta samarbete tillsammans med Cube och ta ett ytterligare kliv in på den nordiska marknaden, både genom att utöka vår närvaro i Sverige såväl som för våra kommande lanseringar. Efter att ha dejtat teamet på Cube kände vi direkt att de förstod vårt varumärkes tonalitet och den strategiska hjälp vi söker på lokal nivå för influencer marketing.