Efter nedsläckningen: Så gick det för modeprofilens märke – här är siffrorna

Lisa Anckarman (Foto: Instagram Unlock7 och Lisaanckarman)

Stylisten och modeinfluencern Lisa Anckarman släppte i oktober förra året sin andra kollektion av modemärket Unlock7. Ett eget märke som hon lanserade i april samma år.

I samband med att den andra kollektionen såg dagens ljus så meddelade dock Lisa Anckarman att detta var slutet på resan.

Den första känslan jag får är skam. För jag har ju fått min dröm att gå i uppfyllelse. Hela mitt liv skulle bli bra om jag fick mitt egna klädmärke. Det är det här jag har kämpat för. Jag har stylat folk så länge för att kunna göra det här, sade hon då.

Annons:
Annons:

Anledningen?

Jag vågar nu erkänna att det här inte passar mig. Jag känner inte att det här är kul och det är då inte värt några pengar eller credd.

Hur såg det då ut på pengafronten? Vi har nu tagit del av årsredovisningen för UNLCK7 AB och även om det inte är någon extrem omsättning så känns det samtidigt inte som en dålig start.

Under 2021, då alltså all verksamhet tagit plats, så landade försäljningen på nära 770 000 kronor. Och på sista raden var det inga röda siffror utan verksamhetens rörelseresultat slutade på ungefär 25 000 kronor. Detta samtidigt som tillgångarna i bolaget räknades till cirka 350 000 kronor.

Annons:
Annons:

Trots svarta siffror så valde dock alltså Lisa Anckarman att lägga ned modemärket och domänen unlock7.com är idag uppe till försäljning.

Att avsluta det som inte känns bra, är en obeskrivlig känsla. Det vi är mest rädda för kan vara våran fristad, sade Lisa Anckarman.