Efter sju år – hajpade influencer-serien får en ny partner: ”Kommer satsa ännu mer”

Kamilla Nordwall

”Ska lansera på åtminstone en till plattform”.

Den populära Youtubeserien “Gravid vecka för vecka”, som produceras av We Are Era Nordics, gjorde premiär år 2013. Så i tio år har kanalen vuxit och är idag störst i Sverige inom sin genre.

Förutom produktionen står We Are Era även för casting till programmet. Och något bolaget lagt mycket fokus på är att nyansera bilden av en graviditetsresa, samt mångfald och inkludering i varje säsong.

Idag har kanalen över 75 000 prenumeranter och över 200 000 organiska visningar i månaden. Vi har kunnat följa många kända svenska ansikten på kanalen, men det som inte har förändrats på länge är huvudsponsorn. Babyvarumärket Libero gick nämligen tidigt in i ett partnerskap med kanalen, och har fram till nu varit huvudsponsor i sju år.

Men allting har ett slut. Nu plockar Trygg-Hansa över stafettpinnen och går in som ny huvudsponsor.

Vi är otroligt glada att “Gravid vecka för vecka” och Trygg-Hansa har ingått ett partnerskap för 2023. Vårt starka community kommer nu med Trygg-Hansa att få ta del av ännu mer guidande innehåll och information de själva söker efter på sin resa mot att bli föräldrar, säger Kamilla Nordwall, Director of Talent Agency & Production Nordics på We Are Era, i ett pressmeddelande.

Hur ser upplägget ut för influencers som är med i serien?

Vi följer deras gravidresa utifrån det som de vill dela med sig av, vanligtvis startar de från vecka 15-20. Samtliga deltagare signar ett avtal för sin medverkan, där även arvode inkluderas, förklarar Kamilla Nordwall enkelt för Influens.se.

Förändras något ur deltagarnas/influencerprofilernas perspektiv, nu när ni har en ny huvudsponsor?

Med Trygg-Hansa som sponsor så kommer vi att satsa ännu mer på djupare innehåll och fakta och jobba mer med experter. Det kan vara allt ifrån förlossningsläkare, barnmorskor, terapeuter och personliga tränare inriktade på graviditet eller efter förlossning, aurora-mottagningar och så vidare. Här finns det möjlighet för våra profiler att addera experter till sitt innehåll. Vi kommer också att jobba mer med teman, exempelvis förlossningsrädsla som en av våra deltagare nyligen gjort, säger Kamilla Nordwall.

De första avsnitten med Trygg-Hansa som ny huvudsponsor släpptes i februari, och samarbetet är signat fram till årsskiftet.

Vi på Trygg-Hansa ser verkligen fram emot samarbetet med We are Era och alla som delar med sig av sina liv på “Gravid vecka för vecka”. Vi gillar att kanalen visar upp en genuin bild av en spännande tid i livet, säger Lisa Halvorsen, personförsäkringsexpert på Trygg-Hansa.

Kan partnerskapet komma att förlängas?

Trygg-Hansa är en av två möjliga huvudsponsorer fram till årsskiftet, med möjlighet till förlängning, säger Kamilla Nordwall.

Idag släpps serien på Youtube. Har ni funderat på att ta den till andra plattformar?

Vi kommer att lansera Gravid vecka för vecka på åtminstone en till plattform under 2023, avslutar Kamilla Nordwall.