Efter succéåret – Panc Media gasar på: ”2023 satsar vi hårt”

Creative Sales-teamet

Rekryterar från konkurrenterna. 

Efter ett minst sagt fantastiskt år, som blev Panc Media bästa år någonsin, med en omsättning på 23,7 miljoner kronor lägger byrån nu in nästa växel. Bolaget växer nämligen med fyra nyckelroller och strukturerar om sina erbjudanden och sin organisation.

Panc Media startades år 2016 av Alexander Pärleros, Christian Nordenborg och Daniel Hallén. Under åren har man vid sidan om byrån byggt upp ett eget produktionsbolag, som under förra året slogs ihop med moderbolaget. Nu beskriver man sig som en kreativ byråpartner som består av tre affärsområden; agentur, management och produktion.

Enkelt beskrivet så jobbar vi numera både exklusivt och icke exklusivt med influencers, podcasts och kända tv-personligheter på den svenska marknaden, skriver företaget i ett pressmeddelande.

De som nu kliver ombord hos bolaget är en ny försäljningschef samt tre personer till Creative Sales-teamet.

I början av 2022 bestämde vi oss för att skala upp verksamheten med fler säljare och samtidigt öppna upp för fler exklusiva profiler till vårt management. Rekrytering har därmed varit ett fokus sedan förra året och jag är otroligt stolt över dessa fyra nya kollegor som numera är viktiga hörnstenar i byråns expansion, säger Daniel Hallén, vd på Panc Media.

Parvin Sharifi tar sig an uppdraget som försäljningschef, och han har tidigare jobbat med influencer marketing på bland annat Metro Mode och Metapic.

Aldrig tidigare har jag varit på en arbetsplats som har ett så gott rykte i branschen och väldigt stor potential till att växa. Min uppgift är tydlig: öka försäljningen, signa fler profiler och ta marknadsandelar, säger Parvin Sharifi.

Till säljteamet ansluter Emma Winterhagen, som kommer direkt från studier på Uppsala Universitet, Malin Fager kommer närmast från appen Baby Journey och Cecilia Björck har lämnat konkurrenten Tourn och dessförinnan We Are Cube.

Vad har ni för planer för 2023?

För 2023 satsar vi hårt på management och att värva fler exklusiva influencers, kändisar och podcasts. Vi producerar också mycket reklamfilm för våra kunder där dessa profiler är en viktig ingrediens, säger Daniel Hallén till Influens.se.