Har flera framgångsrika varumärken i sin portfolio.
Nätbutiken Snowroller, som säljer retroinspirerade slalom- och snowboardkläder och tillbehör, har sedan idén kläcktes 2017 vuxit till en succé. Den norska e-handlaren har fått fäste i både Kanada och Europa. Nu väljer grundarna, Linnea Tveraaen och Eva Røgler, att sälja företaget vidare. De nya ägarna är influencertrion Sara Emilie Tandberg, Therese Lien och Monica Nyhus, tillsammans med investerarna David och Maren Reme.
Vi känner de här duktiga kvinnorna genom olika samarbeten genom åren och det är jättekul att de kände sig så säkra på att sälja till oss, säger Sara Emilie Tandberg till Nethandel.
De tre profilerna har sedan tidigare flera varumärken och framgångar bakom sig. Bland annat drog Therese Lien in 2 miljoner norska kronor på femton minuter när hon lanserade en ny klädkollektion. När Sara Emilie Tandberg öppnade sin andra butik tog det bara en dag innan försäljningen nådde 4 miljoner norska kronor.
Lagret har flyttats till Kristiansand, där influencertrion sedan tidigare har lagerlokaler för sina andra varumärken och de har redan börjat fundera på hur de ska vidareutveckla konceptet. Bland annat hoppas man kunna bredda utbudet av storlekar och även inkludera barnkläder.
Vi vill ta detta redan fantastiska varumärke till nya höjder och har många planer! Bland annat för att utöka och förbättra utbudet av storlekar och fortsätta få ut Snowroller i större utsträckning internationellt. Men även få ett bra fäste i Norge. En stor del av Snowrollers omsättning är redan från utlandet, så det finns stor potential även i Norge, säger Sara Emilie Tandberg till Nethandel.