Hannah Widell och Amanda Schulman lämnar rollerna på Perfect Day Media

Amanda Schulman och Hanna Widell

Såldes för 23,9 miljoner kronor. 

Podcastbolaget Perfect Day Media förvärvades 2021 av Pophouse EntEntertainment, då duons aktier såldes för 23,9 miljoner kronor. Hannah Widell och Amanda Schulman har sedan dess fortfarande haft betydande roller inom bolaget som operativ chef respektive kreativ chef. Nu lämnar de två systrarna sina chefsroller.

Både Hannah Widell och Amanda Schulman kommer däremot fortsätta vara kvar som strategiska rådgivare och även vara en del av Pophouse ”Creative board”.

Sällan har jag jobbat med några mer kreativa krafter än Hannah och Amanda. Jag och resten av gänget på Pophouse är också djupt imponerade över Hannahs förmåga att lotsa Perfect Day Media genom det stålbad som medie- och kommunikationsbranschen befunnit sig i de senaste två åren, säger Per Sundin koncernchef Pophouse, enligt Breakit.

Enligt Per Sundin visar bolaget i år sin högsta omsättning någonsin. De som kommer ta över efter grundarparet är Karolina Sandberg och Tove Barkestad.

Att det är just Karolina och Tove som tar över Perfect Day Media känns extra bra för oss som grundare då vi har arbetat tillsammans under många år, säger Amanda Schulman.