Här är HUBSO:s nya VD – ”erfarenhet från olika kommersiella roller”

”Bolaget går nu in i nästa fas”, säger den avgående vd:n.

E-handelshubben för influencers meddelar att man nu rekryterat en ny vd. Den som kliver in i bolaget och chefspositionen är Johanna Linnros. Hon kommer närmast från matvarumärket Oatlaws, som hon både varit med och grundat och lett som vd. Hon har även erfarenhet av diverse ledande kommersiella roller inom FMCG-bolag såsom Unilever, L’Oréal och Atria.

Bolaget går nu in i nästa fas, där jag ser rekryteringen av Johanna som en viktig del i att, tillsammans med övriga i ledningsgruppen, accelerera bolagets fortsatta expansion. Johannas bakgrund inom snabbrörliga konsumentvaror skapar ytterligare möjligheter för utveckling av produktkategorier och produkter, säger Josefine Abrahamsson, grundare och avgående vd för Hubso, i ett pressmeddelande.

Josefine Abrahamsson meddelade redan i april att hon kommer att kliva ner från vd-posten, med anledning av behovet att fokusera på marknad- och affärsutveckling samt relationerna med Hubsos kreatörer.

LÄS ÄVEN: HUBSO-VD:n kliver ner – ”ser behovet av en ny”

Genom att successivt ha förstärkt företagsledningen under året har vi lagt en solid grund för genomförandet av Hubso:s tillväxtstrategi, säger Josefine Abrahamsson och fortsätter;

Jag kommer vara fortsatt involverad genom mitt, under året utökade, ägande i bolaget och som aktiv styrelseledamot, där jag tillsammans med övrig styrelse kommer agera genom stöttning och som bollplank till ledningsgruppen i de strategiska frågorna.

Ulrika Magnusson, styrelseordförande i Hubso, välkomnar Johanna Linnros:

Jag vill varmt välkomna Johanna som ny vd i Hubso. Johanna har betydande erfarenhet från olika kommersiella roller inom FMCG bolag såsom Unilever, L’Oréal och Atria. Johanna kommer genom sin affärsmässiga bakgrund, erfarenhet och driv att fortsätta utveckla Hubso:s verksamhet framåt enligt styrelsens strategi.

Och Johanna Linnros kommenterar:

Det är med stor respekt och ödmjukhet som jag antar denna spännande utmaning. Josefine har byggt upp ett fantastiskt bolag inom det nya segmentet ”creator economy”. Jag ser väldigt mycket fram emot att tillsammans med Hubso:s kreatörer och entreprenörer, mestadels kvinnliga, bygga våra gemensamma bolag till imperium.