Homage om förra årets lyckade siffror: ”Väldigt starkt”

Siri Hemsley, Homage

Hemligheten bakom siffrorna.

Under måndagen skrev Influens.se om hur Homage har dubblat omsättningen och tripplat vinsten samtidigt som nystartade dotterbolaget Homage X fick en positiv start. Vi hörde därför av oss till bolaget och fick möjligheten att prata med Siri Hemsley som är partner och digitalt ansvarig på Homage.

Vi gjorde ett väldigt starkt första år på Homage X som vi är stolta över, men med det sagt hade vi satt ambitiösa mål så på samma gång blev det som vi förväntat.

Vad bidrog mest till tillväxten? 

Vi har haft möjligheten att i ett tidigt skede ha kunder som vågat jobba med oss långsiktigt och storskaligt, vilket är precis den strategin vi tror ger bäst resultat när det kommer till influencer marketing. Vi har även breddat vårt erbjudande för att kunna utöka vårt scope till våra befintliga kunder, med till exempel social media management där vi tar fram en strategi samt hanterar de organiska kanalerna.

I en tidigare intervju som Influens.se gjort med bolaget sa Homage att de inte gärna satte upp mål då det kunde bli begränsade och när 2022 kommer på tal så blir det ett svar som förklarar den visionen. Enligt Siri handalde året om att utveckla erbjudantet och knyta starka nyckelpersoner till sig. De vill helt enkelt bredda sin kompetens både off- och online.

Hur har 2022 gått hittills utifrån era visioner?

Under 2022 har vi dubblat antalet anställda och fokus har legat på att jobba fram en struktur och arbetssätt som är skalbar utan att tumma på vår leverans till våra kunder. Vi har även satsat mycket på vårt kreativa team för att kunna leverera på en ännu högre nivå och hela tiden erbjuda våra kunder helheten i Homage erbjudande, avsluter hon.