Hubso om att skiljas från Rebecca Stella – ”en av våra första”

”Ser över och utvärderar våra varumärken för att fokusera våra resurser rätt”.

Nyligen meddelade influencerprofilen Rebecca Stella att hennes skönhetsvarumärke Rebecca Stella Beauty har sålts till e-handelsbolaget Lyko. Varumärket grundades 2018 tillsammans med e-handelshubben Hubso, och har haft en rad lyckade produktlanseringar som lett till flera försäljningsrekord.

LÄS ÄVEN: Lyko köper Rebecca Stella Beauty – ska rebranda varumärket: ”Enorm potential”

I ett pressmeddelande berättade Rebecca Stella att hon ser fram emot att få ta sitt varumärke ”till nästa nivå” tillsammans med Lyko. Planen är att Rebecca Stella Beauty nu ska rebrandas. Lyko uttryckte samtidigt att de också är glada och taggade på att få jobba med Rebecca Stella Beauty, men Hubso lämnade ingen kommentar.

Nu kliver dock Hubso fram och kommenterar händelsen i ett nytt pressmeddelande.

Vi vill rikta ett stort tack till Rebecca Stella som var en av våra första samarbetspartners och önska henne all lycka till i sin fortsatta karriär. Det känns fantastiskt roligt att varumärket får fortsätta sin resa tillsammans med Lyko, säger Josefine Abrahamsson, vd för Hubso Group.

Vidare skriver Hubso att det är en del av företagets strategi att avyttra bolag när avtalsperioden har löpt ut. Bolaget ska därför nu ha sålt Rebecca Stella Beautys produktlager till Lyko.

I  vår strategi att vidareutveckla våra varumärken genom tillväxt och bolagisering, ser vi över och utvärderar samtliga av våra befintliga varumärken för att fokusera våra resurser rätt, säger Josefine Abrahamsson.