Barncancerfondens Week of Hope är en insamlingskampanj som började igår och håller på veckan ut. Syftet är att samla in så mycket pengar som möjligt till kampen mot barncancer, och vem som helst kan bidra digitalt eller fysiskt.
Humorprofilen Dag Tolstoy är en av dem som drar igång en aktivitet för Barncancerfonden. Han ska nämligen livesända en tre timmar lång meditation, mellan 18:00 och 21:00, på sin Instagramkanal imorgon.
Jag kommer att livestreama en tre timmar lång meditation, och så länge har jag aldrig mediterat så det blir spännande. Eftersom att det riskerar att bli världens tråkigaste livestream så tänkte jag spicea till det lite, och kanske få lite mer spridning på eventet, och bjuda in kändisar som får sitta med mig i tio minuter var och meditera, och byta av varandra så att det blir som en stor meditationsstafett, säger Dag i en video på Instagram.
För varje medmeditatör som vi lyckas locka hit, till min meditationsstudio här i centrala Stockholm, så kommer jag själv att donera 500 kronor upp till ett värde av 10 000 kronor. Så hjälp mig att hitta 20 medmeditatörer genom att kommentera och tagga dem som ni vill se gå in i djupet av sin själ. Och företag, om ni vill ni sponsra eventet och synas i min livestream så hör av er. Namaste.
Toppmodellen och Hollywoodstjärnan Izabella Scorupco var en av dem som själva anmälde sig direkt i Dags kommentarsfält, och nu har han även gått ut med att branschprofiler som Viktor Frisk, Martin Melin, Ellen Bergström, Antonija Mandir, Molly Hammar och Jonas Parandian har anmält sig till hans meditationsstafett.
Ida Warg är en av dem som också kommer att bidra till insamlingen. På torsdag den 27 maj klockan elva kommer hon och tränaren Olina Eriksson att livesända ett träningspass från stranden i Marbella. De som kommer att närvara fysiskt kommer dessutom få en goodiebag sponsrad av Idas skönhetsvarumärke Ida Warg Beauty.
Week of Hope har fått stor uppmärksamhet och flera profiler har valt att starta någon form av insamling för att uppmärksamma och stötta initiativet. Influencerbyrån Cube har dessutom fått i uppdrag att aktivera kända personer under veckan för att få ännu mer engagemang, och har med sig bland annat mat- och dryckesprofilen Rebecca Brage och artister som Dotter, Lina Hedlund, Wiktoria, Lisa Ajax och William Segerdahl.