Influencern Agnieszka Hyży fick fronta Klarnas nya lansering – H&M först ut

Influencern Agnieszka Hyży.

Betalföretaget Klarna har öppnat ett nytt kontor i Warszawa, där ett lokalt team från och med nu ska arbeta med den polska marknaden. Satsningen är en del av en större lansering som företaget gör i landet. De polska konsumenterna kommer nu att kunna ta del av Klarnas tjänster.

Först ut att erbjuda Klarnas betalningslösning på den polska marknaden är H&M. De båda företagen har samarbetat under en längre tid och nu gör de alltså gemensam sak ännu en gång. Lanseringen i Polen handlade dock inte bara om att presentera Klarna för shoppingsugna H&M-kunder, utan de berörda parterna passade på att fira med ett lanseringsevent.

Annons:
Annons:

Rollen som värdinna för eventet gick till influencern Agnieszka Hyży, som har 150 000 följare på Instagram. Hon har tidigare arbetat som journalist, TV-presentatör och modell, och är nu involverad i flera företag. Agnieszka blev också den första personen i Polen att handla från H&M och betala med Klarna.

För mig är mode en form av självuttryck, så det är viktigt för mig att kunna handla på mina egna villkor och känna mig rätt i vad jag har på mig. Klarnas tjänst “Pay in 30” gör mitt liv enklare och ger mig glädjen att ha ett provrum hemma, säger Agnieszka Hyży i en pressrelease.

Agnieszka Hyży ska i samband med lanseringen ha handlat fem “must-haves” från H&M:s höstkollektion, som hon sedan provat i hemmet. Just möjligheten att beställa hem varor och sedan betala i efterhand är en tjänst som Klarna brukar vilja lyfta fram.