Influencern släpper ännu en kollektion för modejätten: “Försäljningtakten är betydligt högre”

Linda-Marie Assergård.

Därför fortsätter Ellos samarbeta med Linda-Marie Assergård.

I fem år har Linda-Marie Assergård samarbetat med Ellos, nu släpper hon också sin femte kollektion för företaget. 

Precis som vanligt är alla plagg mjuka, stretchiga och anpassar sig efter kroppen, istället för att kroppen ska behöva anpassa sig efter dem. Allt får mig att känna mig väldigt fin och glad. Jag är otroligt stolt över det arbete vi har lagt ner i denna kollektion, säger Linda-Marie Assergård i ett pressmeddelande.

“En person med ett genuint engagemang”

Enligt en talesperson för Ellos fortsätter influencern locka kunder. inda-Marie Assergårds styrka uppges vara att hon är en person med genuint engagemang för de projekt hon ger sig in i och har en stor passion för de produkter de tar fram tillsammans.

Hon har både ett kommersiellt öga och ett sinne för detaljer som ger det lilla extra till hennes produkter. Hon ser till helheten och att plaggen ska passa till många kroppar och storlekar vilket är en styrka och helt i enlighet med Ellos filosofi, skriver Ellos i ett mejl till Influens.

Att låta influencers ta fram egna kollektioner är inte ovanligt. Det är kanske inte så konstigt, enligt Ellos är konceptet fortfarande framgångsrikt.

Vi ser tydligt att våra kunder uppskattar de produkter vi tar fram och i snitt är både försäljning och försäljningstakten betydligt högre jämfört med ordinarie kollektioner.