Influencerns miljontapp – ett resultat av minskad efterfrågan

Alexandra Bring (press)

Så mycket backade Alexandra Brings bolag.

På Instagram har hon 522 000 följare och nästan 23 000 personer prenumererar på hennes Youtube-kanal. Influencern och den personliga tränaren har länge varit en av Sveriges stora influencers, vilket gett ett rejält klirr i kassan för profilen. Men nu verkar intresset ha minskat, i alla fall om man ska tro det senaste bokslutet som Breakit tagit del av.

Under 2023 sjönk omsättningen i bolaget från 4,9 miljoner kronor till 2,5 miljoner kronor, nästan en halvering av intäkterna. Samtidigt har bolaget lyckats hålla ett stabilt resultat. Det senaste räkenskapsåret resulterade i en vinst på 1,5 miljoner kronor, vilket bara innebär ett tapp på några tusen jämfört med föregående år.

LÄS ÄVEN: Alexandra Bring slog nära 5 miljoner kronor – plockar ut en halv miljon

Enligt bokslutet ska den minskade omsättningen bero på en minskad efterfrågan av bolagets tjänster, men mer än så har man inte kommenterat siffrorna.