JLC släpper nytt varumärke – ska sälja på systembolaget: ”Vi har vunnit”

Carl Déman, Jonas Fagerström och Lucas Simonsson (Foto Instagram)

Den 29 januari började humortrion JLC, Jonas Fagerström, Lucas Simonsson och Carl Déman, att hinta om ett kommande projekt på det nystartade Instagramkontot ”Joluca Official”.

Följarna försökte gissa sig fram till vad trion skulle släppa i kommentarsfälten, och bredden på idéerna var stor. Det gissades på allt från äventyrsbad, swingersklubb och restaurang till kläder, energidryck och brädspel. Men inget av dessa alternativ var rätt.

Nu har Jonas, Carl och Lucas nämligen avslöjat att de har tagit fram en alkoholdryck på burk – en egen färdigblandad ”rom och cola” under det nya varumärket Joluca.

Det här är vår helt egna produkt. Det här har vi gjort tillsammans med ett företag som är proffs på det här, vi har vunnit en upphandling på Systembolaget där vi och 46 andra deltog. Vi vann förstaplats och vår dryck kommer därför att stå på Systembolagets hyllor runt om i landet, säger Jonas Fagerström i en Youtubevideo.

Det här är vår första produkt men tanken är att vi ska ta fram fler blanddrickor. Så taggad jag är!

Den nya produkten kommer att släppas den 1 mars.