Influencern Margaux Dietz har nu summerat siffrorna för 2021 i tre av sina bolag; Margaux Dietz Holding AB, Margaux Dietz Media AB och Margaux Dietz AB. Gemensamt för alla tre är att ”Covid-pandemin har påverkat bolagen i begränsad omfattning” under 2021. Men sett till vardera individuellt ser siffrorna ut enligt följande.
Margaux Dietz AB bedriver ”verksamhet inom media, kommunikation, försäljning av reklam och marknadsföring samt event och konsulttjänster inom nämnda verksamhetsområden” enligt informationen hos Bolagsverket. Av beskrivningen att döma skulle man kunna dra slutsatsen att det är det här bolaget som främst fakturerar för Margaux influencer-uppdrag.
RELATERAT: Efter det offentliga bråket – Margaux Dietz-familjen startar ny Youtube-serie
Omsättningen i bolaget sjönk med cirka 28 procent och landade på runt 11,9 miljoner kronor under 2021. Samtidigt som rörelseresultatet backade med drygt 60 procent och summerades till 2,8 miljoner kronor. Siffrorna har inte kommenterats i rapporten.
Verksamhetsbeskrivningen för Margaux Dietz Media AB säger att bolaget fakturerar för ”föreläsningar, bokutgivningar, konsultuppdrag inom reklam och marknadsföring, äga och förvalta andra företag samt handel med värdepapper”. En beskrivning som också kan kopplas till Margaux olika influenceruppdrag.
Intäkterna i bolaget ökade med över 250 procent och uppgick till 1,9 miljoner kronor. Rörelseresultatet steg under samma period med 345 procent till 1,7 miljoner kronor. Något som Margaux Dietz förklarar med att ”efterfrågan på bolagets tjänster har varit högre jämfört med föregående år” i rapporten.
Det tredje bolaget Margaux Dietz Holding AB ska ”äga och förvalta fast och lös egendom”, och har ännu inte haft några intäkter och siffrorna ligger därför på noll kronor i rapporten.
Förutom de ovan nämnda bolagen driver Margaux även skönhetsvarumärket ”X By Margaux”, som under 2020 omsatte 2,5 miljoner kronor. Siffrorna för 2021 har ännu inte registrerats hos Bolagsverket.