Martin Hansson signas av Åhléns: ”Känns otroligt kul”

Modeprofilen Martin Hansson, tidigare modejournalist på Café och Metro Mode, är idag känd som bland annat stilexpert i tv och fashionkreatör på sociala medier. Han har över 106 000 följare på Instagram och driver bloggen Martinhansson.com.

Nu har han signats av Åhléns till rollen som stilexpert. Uppdraget innebär att visa kedjans herr-utbud för sina egna följare samt i Åhléns kanaler.

Jag brinner verkligen för att hjälpa män till en snyggare och smartare stil och började min egen modekarriär på Åhléns City i Stockholm för drygt tio år sedan, då som säljare av herrmode. Det känns därför otroligt kul att jobba med Åhléns igen och få vara med och guida Sveriges alla män till en stil som de är stolta över och som håller över säsonger och år, säger Martin Hansson i ett pressmeddelande.

Samarbetet har nu dragit igång och Åhléns marknadschef Charlotte Wessman ser mycket fram emot att jobba med Martin:

På Åhléns tar vi nu nästa steg för att stärka vår position som en attraktiv modedestination och specifikt inom herrerbjudandet. Vi vill kunna erbjuda våra kunder något extra och i kombination med våra modevarumärken är vi väldigt glada över att ha knutit Martin som stilexpert till oss i denna satsning. Med hans gedigna modekunskap, expertis och stil kommer han både kunna inspirera och guida våra herrkunder framåt. Vi ser fram emot att tillsammans med Martin visa att vi är en spännande och relevant herrdestination.