Michaela Fornis babyapp passerar 50 000 användare: ”Helt ofattbart”

Michaela Forni (Foto: Forni.se)

Influencern och profilen Michaela Forni började blogga år 2004 och sedan dess har bloggen utvecklats till ett livsstilsmagasin Forni.se som inte bara drivs av henne själv längre. I dag skriver ett gäng skribenter artiklar om allt från mode och skönhet till karriärstips och intervjuer med aktuella personligheter.

Under tiden som Michaela drivit sin blogg har hon även hunnit jobba som moderedaktör på Nöjesguiden, som chefredaktör på Devote.se där hon senare blev vice vd, givit ut ett par böcker, drivit en podd och investerat i olika bolag. Parallellt driver hon även ett Instagramkonto där hon snart når 100 000 följare och där hon delar med sig av sin vardag och arbetar som influencer.

Michaela har med andra ord ständigt många bollar i luften, men så sent som i oktober förra året breddade hon sin verksamhet ytterligare. Då lanserades nämligen appen ”Baby Journey” som Michaela, hennes man Damon Foroozesh, medgrundare av Cure Media, och brodern Timothy Forni står bakom.

Att ta fram appen tog trion drygt två år men nu – nio månader efter lansering – meddelar man att appen slagit alla förväntningar och redan nått en milstolpe.

När vi lanserade appen var en dröm att kunna säga att vi har 50 000 användare – att vi redan är där och med det Sveriges tredje största gravidapp är helt ofattbart. Det betyder att vi gör något rätt, och har en produkt som saknats på marknaden, säger Michaela i ett pressmeddelande.

Det finns flera babyappar på marknaden, men enligt Michaela är nyckeln till framgång stavad ”innovation och inkludering”.

Vi har från start velat vara en app som tänker utanför boxen och erbjuder något för alla som vill ta del av bebisresan. Oavsett hur din väg till föräldraskapet ser ut, hur du väljer att skaffa barn eller vilket typ av barn du får vill vi att du ska kunna hitta igenkänning, kunskap och information hos oss. Hela tanken med Baby Journey är att ingen ska känna sig ensam i sin bebisresa.

Framåt är det fortsatt fokus på appens utveckling och ”en rad spännande samarbetspartners på ingång”, avslöjar Michaela.

Planen är att fortsätta jobba kreativt, inkluderande och ha kul längst med vägen, avslutar hon.