MJ Relations arrangerar mässa – för varumärken och influencers

Marcel Jehrlander, gundare av MJ Relations, tillsammans med Press Relations Days evenemangsansvarig Caroline Jonsson. (Foto: Press, Mikael Cross)

Press relations day ska bygga relationer mellan varumärken och Sveriges största influencers.

MJ Relations är en nyetablerad byrå, grundad av influencern Marcel Jehrlander. Byrån fokuserar på influencer marketing inom skönhetssegmentet. Nu lanserar byrån Press relations day, en mässa som låter företag och kreatörer träffas för att presentera sig för varandra och stärka sina kontaktnät.

Det som skiljer Press relations day från andra mässor är att vi kommer handplocka influencers som ska matcha våra varumärken som ställer ut på mässan. Visionen är att dagen ska fungera som en dörröppnare mellan företagen och profilerna, och på sikt generera värdefulla samarbeten byggt på genuina relationer, säger Marcel Jehrlander i ett pressmeddelande.

LÄS ÄVEN: Marcel Jehrlander har startat egen byrå: “Identifierade ett marknadsgap”

Fokus på långsiktiga och genuina samarbeten

Enligt Marcel Jehrlander kräver en bransch i snabb förändring långsiktiga och äkta relationer mellan profiler och varumärken. Han säger att konsumenter enkelt ser igenom fasaden när ett samarbete inte känns genuint. Det var de tankarna som lade grunden för mässan.

Året 2024 är det svårare än någonsin att navigera i djungeln av influencers. Det kommer nya uppstickare på ett ögonblick och etablerade profiler riskerar att räckvidden dalar över en natt. Därför är nyckeln för Press relations day att bjuda in de mest aktuella, men också långsiktigt trygga, profilerna till mässan.

Strategiskt utvalda gäster

MJ Relations utlovar en gedigen gästlista med flera av Sveriges mest inflytelserika profiler. Byrån har själv gjort ett strategiskt urval av kreatörer och på gästlistan står runt hundra influencers med högt engagemang och stor räckvidd, inom kategorierna skönhet och livsstil.

Efter många år i branschen med skönhets- och livsstilsvarumärken vet jag hur viktigt det är att varumärken associeras med rätt typ av profiler. Inte minst när vissa av våra kunder är listade på NASDAQ-börsen och därmed har väldigt strikta riktlinjer. Därför är den sortens trygghet en viktig prioritering på Press relations day.

Press relations day kommer att äga rum den 11 september, på A House i Stockholm.