Nätverket värvar Krisse-Ly från Love is blind: “Den stora drömmen”

Krissy Hedenstedt, pressbild Splay one

Profilen på väg att lansera Youtube-kanal.

Krissy Hedenstedt, känd som Krisse-Ly i tv-programmet Love is blind Sverige, värvas av Youtube-nätverket Splay one. Partnerskapet innebär att nätverket blir exklusiv agent för alla samarbetsförfrågningar för profilen. Utöver samarbeten kommer parterna också tillsammans skapa en plan för hennes Youtube, där nätverket ansvarar för varumärkesstrategier, innehållscoaching och försäljning.

Jag har alltid velat göra Youtube! Jag vill skapa en plats på Youtube där jag kan möta människor i samtal om psykisk ohälsa i kombination med att visa upp mitt yrke som  inredare, säger Krissy Hedenstedt i ett pressmeddelande.

Fredrika Fry, Head of Talent på Splay One, känner entusiasm inför samarbetet.

Vi är stolta över att värva en så aktuell profil som Krissy och få förtroendet att hjälpa henne navigera i de möjligheter som nu dykt upp över en natt, då Krissy snabbt blivit en folkkär profil. Krissys otroligt härliga personlighet och vilja att skapa ett personligt innehåll  kommer med säkerhet att fånga Youtube-publiken omgående, säger hon i en kommentar.

Den stora drömmen

Krissy Hedenstedts Youtube-kanal förväntas lanseras i mars, men redan nu har samarbetet mellan Splay och profilen gett resultat. Bland annat har man i samarbete med Arla publicerat tre klipp på varumärkets Tiktok-kanal. På bara en vecka fick klippen 300 000 organiska visningar, något som Splay one menar tydligt visar att publiken vill se mer av profilen.

Krissy Hedenstedt ser fram emot samarbetet och har stora planer för sin Youtube-kanal.

Den stora drömmen vore att få inreda hemma hos folk i kombination med nära samtal om psykisk ohälsa. Min man Rasmus, också känd från Love is Blind, kommer dyka upp i  kanalen ibland och vi kommer även att göra en del traditionellt Youtube-innehåll såsom mukbangs, vloggar och Q&A’s.