SoMe-experten Ella Grundel: ”Så blir du attraktiv för annonsörerna”

Säsong 1, Avsnitt 12

Emil Norberg är komiker och mediaprofil men ännu inte influencer. I podden ”Så blir du FUCKING influencer” träffar han Sveriges största influencers och experter på sociala medier, för att ta reda på ”hur man egentligen blir influencer och därmed blir rik, lycklig och älskad”.
Med på resan har han med sig Influens.se. På Influens uppdaterar Emil läsarna om tipsen han fått från intervjupersonerna har fungerat, och om han kommit närmare målet att bli influencer. Här hittar du Emils senaste text: Har TikTok-polisen uppfunnit ett självspelande piano?!
Idag pratar jag med Ella Grundel, Sociala medie-experten som fram till nyligen arbetade som Partner Manager på We Are Era – Nordens största influencer-nätverk. Dessutom en av de i Sverige med mest erfarenhet av att hjälpa influencers tjäna pengar på sitt skapande och att förverkliga sina drömmar. Det var hennes titel tills nyligen, och idag arbetar hon på e-handelsjätten Amazon.
Med andra ord är det få i Sverige som har samma erfarenhet som Ella, från influencerbranschen, och ingen har som hon arbetat med att stötta kreatörer i sitt skapande och i sina affärsmodeller. I podden berättar Ella bland annat hur man undviker de vanliga misstag som influencers ofta gör, avslöjar hur man gör sig så attraktiv som möjligt för annonsörerna så att man får samarbeten, och spår lite om framtiden för ekonomi på sociala medier! Spoiler Alert: det finns många trender att vara först på! Trevlig lyssning:

Om Emil Norberg:

Emil Norberg är komiker, manusförfattare och snart ännu en av alla FUCKING influencers. Dessutom är han utbildad jurist och ekonom. Emil har, tillsammans med sin bror Daniel Norberg, Youtube-kanalen “Bröderna Norberg – Emil och Daniel”, som har cirka 274 000 prenumeranter och klippen på kanalen har i skrivande stund visats hela 125 594 374 gånger. I flera år har kanalens klipp listas som några av Sveriges mest visade på Youtube.

Emil har vunnit det svenska humorpriset 2016 för Årets Webbhumor och därutöver varit nominerad till samma pris 2017, 2019 och 2020. Han har även vunnit Big Buzz of the Year i kategorin Youtube 2016. Under 2016 startade Emil dessutom konsultbolaget Paradime som bland annat stöttade stora nationella mediebolag i sitt arbete med sociala medier. Emil Norberg och Daniel Norberg var även programledare för Nordens första influencer marketing-branschevent; Influencer Marketing Sunmit 2022.