Sportkedjan satsar på influencer marketing – för första gången: “Lärt oss massor”

Johan Uhrbom, Media operations manager på Intersport (press).

Därför har det inte varit aktuellt tidigare.

Med sin nya kampanj “Hitta ditt bästa spring!” vill Intersport vill inspirera människor till att finna glädjen i att springa. För att göra det har de tagit hjälp av Cure media – och influencer marketing. 

Det är första gången som kedjan använder sig av influencer marketing, något Kristian Melå, medgrundare av på Cure Media, säger är en stor ära för byrån.

Inget “storstadsfenomen”

Influens frågade Johan Uhrbom, Media operations manager på Intersport, hur det kommer sig att influencer marketing blivit aktuellt först nu.

Vi har länge sett att influencer marketing driver engagemang och effekt men velat hitta helt rätt och lägga det på en bra nivå med lokal anknytning. Vi har hög kompetens och ett starkt utbud inom löpning och såg att det nu, i kombination med övrig mediamix, kunde bidra till helheten på ett bra sätt.

Under samarbetet med Cure media har företaget fått många insikter när det gäller både influencer marketing och influencers som fenomen.

Vi har lärt oss massor på vägen och fått flera spännande insikter, bland annat att det inte alls behöver vara ett storstadsfenomen, utan det finns många lokala influencers runt om i vårt land vilket passar vår bredd bra.