Tiktok-kreatör lanserar byrå – med fokus på UGC: “Kreatörer saknar nätverket”

Afrodite Dastory och Anosha Seyed, grundare av The content generation

Byrån ska fokusera på livsmedel och skönhet.

Tillsammans med den tidigare marknadschefen Afrodite Dastory, ska Tiktok-kreatören Anosha Seyed kombinera flera års erfarenhet inom marknadsföring och sociala medier, från två olika perspektiv. Förhoppningen är att bygga en starkare relation mellan varumärkesägare och kreativa kreatörer.

The content generation kommer ha ett särskilt fokus på varumärken inom livsmedel och skönhet och har valt att specialisera sig på UGC. Enligt Afrodite Dastory finns det en “ovärderlig möjlighet” att använda UGC för att nå målgrupper på ett autentiskt och engagerande sätt, utan att göra avkall på varumärkesidentiteten.

De senaste två åren har UGC seglat upp som ett hett ämne i marknadsföringsbranschen. Kreatörerna blir allt fler, samtidigt som många ser möjligheter i att nischa sina byråer eller starta utbildningar i ämnet.

Vi ser att många aktörer har poppat upp och fokuserat på UGC. Ofta är det unga, drivna kreatörer som är duktiga på kanalen men som saknar kunskap om varumärke och marknadsmekaniker. Vi har både erfarenhet från att vara på andra sidan, det vill säga beställare, och vet hur mycket tid och tankekraft som går åt att briefa och översätta varumärkesbudskap rätt, säger Afrodite Dastory till Influens.

Styrkan: leva och andas Tiktok

Enligt grundarna finns det en stor fördel i både UGC som koncept, men också den kunskap och förståelse för plattformar och innehåll som kreatörerna besitter.

Många UGC-kreatörer saknar nätverket men har en djup förståelse för dynamiken i sociala medier. På motsatt sida finns varumärkesägare som inte har tid eller resurser att möta de allt högre kraven från ett snabbt föränderligt socialt medielandskap, säger Anosha Seyed.

De båda grundarna har båda experimenterat mycket med Tiktok och säger att de har lärt sig mycket om vad som funkar och inte funkar. Det är med den erfarenheten som de hoppas kunna erbjuda råd och insikter till både kreatörer och kunder.

Det gäller att förstå kanalen på riktigt och det enda sättet att verkligen göra det är att leva och andas kanalen. Något vi båda gjort med Tiktok, Afrodite Dastory.