Adventskalendrar engagerar – Margareta Grääs har öppnat 130 stycken

Margareta Grääs (skärmdump från Yotube)

Youtube-profilen avslöjar hur mycket hon lagt på adventskalendrar. 

Att sälja sina egna adventskalendrar har blivit allt vanligare bland företag som säljer skönhetsprodukter och för varje år tycks kalendrarna bli både fler och lyxigare. Caia cosmetics kalender sålde slut på tre dagar och för de som inte lyckades köpa en var det budgivning på Tradera som gällde, något Influens var först med att rapportera om.

Rekordmånga kalendrar i år

Samtidigt har också intresset för att se andra packa upp kalendrarna växt. En person som gjort sig känd för att öppna adventskalendrar varje år är Youtube-profilen Margareta Grääs och det är tydligt att kalendrarna engagerar.

När kommer den? Vad är det i den? Ska du öppna den? Den här typen av frågor. Och jag får ju extrema mängder, vi pratar 10 000-tals sådana dm:s, kommentarer och så vidare under hela advetskalender-säsongen, säger hon i en Youtube-video i samband med utnämnandet av ”årets snackis”.

Under hösten har hon underhållit sina 128 000 följare på Youtube, genom att öppna inte mindre än 130 stycken adventskalendrar. Nytt rekord, enligt en sammanställning hon publicerat på sin Youtube-kanal. Enligt videon har kreatören spenderat totalt 126 000 kronor på adventskalendrar bara i år, inklusive kalendrar hon tävlat ut till sina följare.