Bambuser skrotar Plus – väcker liv i tidigare varumärke

Julia Christenson, Head of Production and Execution, Julia Undin, Managing Director & Head of Sales och Sarah Greenberg, Head of Influencer Marketing Strategy.

Utvecklingen inom video-commerce har fått Bambuser att tänka om.

2021 köptes Relatable upp av liveshoppingplattformen Bambuser och en paketlösning för liveshopping och influencer marketing lanserades – Bambuser Plus. Drygt två år efter lanseringen väcker man återigen liv i varumärket Relatable. Enligt ett pressmeddelande från Bambuser handlar det om ett strategiskt beslut som syftar till en stärkt positionering och ett tydligare erbjudande inom influencer marketing.

Istället för att behålla Bambuser Plus inom områden som strategi, utbildning och produktion, väljer man nu att dra nytta av ett växande nätverk av globala partners, förklarar Bambuser i ett pressmeddelande. 

Förändringen innebär att Relatable kommer drivas som en självständig enhet med fokus på influencer marketing, strategi, kreativ produktion och digital annonsering. Samtidigt kommer Bambuser ha ett förstärkt fokus på kärnverksamheten och utvecklingen inom video-commerce.

Relatable har sedan tidigare en väldigt stark position som varumärke och den styrkan lever kvar än idag. Med vår väletablerade position i branschen är Relatable redo att omfamna alla möjligheter som framtiden har att ge och växa tillsammans med våra kunder”, säger Julia Undin, Managing Director & Head of Sales.