Bonnier lanserar egen liveshopping-plattform: ”Har ett betydande influencer-nätverk”

Tommy Carlstedt, Mats Dicklén och Paul Brandenfeldt

Liveshopping-konceptet växer sig allt starkare i vårt avlånga land, och runt om i världen. Annonsörernas intresse för marknadsföringsmetoden har vuxit i takt med kundernas intresse för upplägget. Och nu kliver en ny aktör in i liveshopping-ringen – nämligen Bonnier News som lanserar en egen liveshopping-plattform.

Vi kommer att kunna erbjuda våra kunder ett helt nytt sätt att nå rakt in i en stor och köpstark målgrupp, säger Mats Dicklén, chef på Bonnier News Brand Studio, i ett pressmeddelande.

Enligt bolaget finns det beräkningar som förutspår att ”10 till 15 procent av e-handelns omsättning kommer att bäras av liveshopping år 2023”. Ett affärsområde som Bonnier News bestämde sig för att satsa på, tillsammans med partnern och techbolaget Mavshack. Bolaget beskriver sin satsning som ”storskalig” och hintar om att man både kommer kunna sända i studio och via mobilapp.

Det här är en bra möjlighet för oss att kunna erbjuda våra kunder nya effektiva sätt att nå stora köpstarka målgrupper. Vi har en given plattform med våra välkända publicister och en stark räckvidd med Expressen som motor. Parallellt med alla våra välkända varumärken har vi också ett betydande influenser-nätverk som ger ytterligare möjligheter i affären. Tillsammans med en seriös teknisk partner har vi alla förutsättningar att bli en självklar och ledande aktör när det gäller liveshopping i Norden, säger Paul Brandenfeldt, Försäljningsdirektör på Bonnier News Sales.

Och Tommy Carlstedt, vd på Mavshack, tillägger:

Att göra den här satsningen – som är unik i Sverige – tillsammans med Bonnier News är ett stort steg för oss. Vi ser fram emot en spännande tid framöver för oss och våra kunder.