Clara Henry raketökar – vinsten skjuts upp 200 procent

Clara Henry (Fotograf: Ida Halling)

”Har återhämtat sig”.

Clara Henrys bolag, som fakturerar för hennes influencer-, tv- och radiouppdrag, har ett brutet räkenskapsår som slutar sista maj. Och nu är siffrorna för det senaste bokslutet inne.

I rapporten kan vi läsa att omsättningen ökade med 80 procent och uppgick till 2,7 miljoner kronor. Samtidigt som rörelseresultatet steg med över 200 procent, till 1,9 miljoner kronor.

LÄS ÄVEN: Clara Henrys succéår – klarade pandemin och ökade med 25 procent

Det har alltså varit ett mycket framgångsrikt år för Clara, något hon intygar i den enda kommentaren i rapporten; ”företaget har återhämtat sig mycket bra efter pandemin”.

Influens.se har under de senaste året skrivit om flera nya uppdrag som Clara Henry har tackat ja till. Bland annat har hon, tillsammans med sin poddpartner Gustaf Jernberg från satsningen ”Konsten att vara”, lanserat en ny podcast ”Sveriges sämsta folkbildare”. Hon har även gått och blivit ”löp-inspiratör”, på uppdrag av träningskedjan Stadium och löpexperten Asics.

LÄS ÄVEN: Amazon plockar in influencers – när Prime Video utmanar svenska marknaden