”Det finns få grejer som gör mig stoltare”.
Under pandemiåret började influencern och medieprofilen Clara Henry att träna ultralöpning, och sedan dess har hon kört Vasaloppet och flera andra maratonlopp. Något som träningskedjan Stadium och löpexperten Asics imponerades av, och hörde av sig till profilen.
LÄS ÄVEN: Clara Henry tar sig an nytt uppdrag – ”en idéspruta”
Nu har Clara Henry, Stadium och Asics krokat arm för att tillsammans inspirera till rörelse. Det är ett långsiktigt samarbete som ska pågå under ett års tid.
Det finns få grejer som gör mig stoltare än när folk skriver till mig och berättar att de aldrig gillat att träna, men efter att de läst om mitt Vasalopp, maratonlopp eller annan fysisk utmaning så har de snörat på sig löparskorna för första gången på flera år. Det känns så himla viktigt att inspirera till rörelse och därför känns mitt samarbete med Asics och Stadium helt makalöst roligt. Vi tre är en perfekt treenighet, med precis samma syn på träning och hälsa – det vill säga att det handlar om samhörighet och glädje men också en förutsättning för god psykisk och fysisk hälsa, säger Clara Henry i ett pressmeddelande.
Clara, som är representerad av We Are Era, blir alltså ambassadör för Asics tillsammans med Stadium. Uppdraget innebär flera marknadsaktiviteter där målet är att främst nå kvinnor i åldern 25 till 34 år.
Vi är stolta och glada över att få möjlighet att inspirera fler människor att använda träningen för att stärka sitt fysiska och psykiska välmående tillsammans med Clara Henry. Asics är en förkortning från den latinska frasen Anima Sana In Corpore Sano eller ‘en sund själ i en sund kropp’. Här känner vi att Clara passar in perfekt, då vår gemensamma syn på träning och hälsa stämmer väl överens, säger Niklas Hedborn, Marketing Manager på Asics Nordics.