Cure Media släpper influencer marketing-bok: ”Ett datadrivet powerhouse”

Sam Foroozesh

”Har redan börjat sälja”.

Byrån Cure Media kastar sig in i författarrollen och släpper en e-bok om influencer marketing, baserad på företagets erfarenheter som man samlat på sig sedan bolaget grundades 2014.

Vi har hört i flera år att vi borde skriva en bok om influencer marketing eftersom det är något som saknas på marknaden, säger Sam Foroozesh, vd och grundare på Cure Media, i ett pressmeddelande.

Influencer marketing-branschen är nu ett datadrivet powerhouse, men det finns fortfarande en stor kunskapsklyfta bland professionella om vad detta faktiskt bidrar till och varför det är så kraftfullt. Därför har vi sammanställt alla våra lärdomar från nio år i en bok så att du och ditt team kan dra nytta av både våra misstag och framgångar.

LÄS ÄVEN: Första svenska kurslitteraturen om influencer marketing är släppt: ”Riktigt kul”

Hur länge har ni jobbat på boken? 

Innehållet är baserat på insikter som vi samlat på oss under alla år i branschen, men skapandet av själva boken tog cirka ett år från idé till lansering, säger Sam Foroozesh till Influens.se.

Vad finns det för utmaningar med att skriva en bok om influencer marketing? 

Kunskapsnivån om influencer marketing generellt är väldigt varierad så den största utmaningen har varit att hitta rätt nivå på innehållet – inte för avancerat och inte för basic.

Den färska boken ”Influence at scale” ska skilja sig från resten genom att vara ”en omfattande och tillgänglig guide som täcker allt från grunderna i influencer marketing till avancerade taktiker och strategier”.

Medielandskapet förändras snabbt. Hur länge tror ni att bokens innehåll kommer att vara aktuellt? 

Ambitionen har varit att skapa innehåll som är så tidlöst som möjligt. Vid någon tidpunkt kommer antagligen vissa delar vara utdaterade men vi tror att helheten håller minst ett par år. Framtiden får utvisa när det är dags för en uppdaterad utgåva, säger Sam Foroozesh.

Boken finns nu tillgänglig på Bokus och Adlibris.

Har ni sålt några exemplar ännu?

Det är superkul att den redan har börjat sälja. Antal exemplar har jag dock inte fått någon rapport om, den lanserades precis, avslutar Sam Foroozesh.