De satsade på kreatörer och podcasts – har redan uppnått förra årets mål: “Stark start”

Felicia Lagerwall och Karin Hartelius Höglund, grundare Make Sense Media. (foto: press)

Senaste värvningarna: Anna Pankova, Nicole Falciani och Samir & Viktor.

Både Felicia Lagerwall och Karin Hartelius Höglund  har tidigare varit involverade i Perfect day media, podcastbolaget som startades av Hannah Widell och Amanda Schulman. För fem år sedan lanserade de ett eget bolag, Make sense media. Sedan dess har byrån fokuserat på att knyta till sig flertalet stora sociala medier-profiler och kreatörer, och inte minst deras tillhörande podcasts.

Värvade en av Sveriges populäraste podcasts

Tidigare i år blev det klart att succépodden Wahlgren & Wistam signerade avtal med byrån. Pernilla Wahlgren och Sofia Wistams gemensamma podcast har länge legat på topplistorna och närmar sig 500 avsnitt.

Kort därefter lanserade man även en podcast tillsammans med influencerduon Anna Pankova och Nicole Falciani. Senast i raden av värvningar är Samir Badran och Viktor Frisk, som också går under sitt artistnamn “Samir & Viktor”. 

Så går det för bolaget: “En utmanande konjunktur”

Nu visar siffror som Breakit tagit del av hur det går för bolaget, som varit lönsamt från start, med undantag för 2022.

Under 2023 omsatte bolaget 15,3 miljoner kronor, vilket är en minskning från 21,4 miljoner året innan. Men trots en minskad omsättning vänder bolaget till vinst, med ett resultat på strax under 400 000 kronor. En helomvändning med tanke på att bolaget under 2022 gjorde en förlust på ungefär lika mycket.

Enligt bolaget har man redan i maj 2024 uppnått förra årets omsättningsmål och ser nu en positiv tillväxt. 

Det händer mycket hos Make Sense Media och 2024 ser ut att bli ett riktigt bra år för oss. Vi har haft en stark start på året trots en utmanande konjunktur men som också ger möjligheter när det sker förflyttningar på marknaden, skriver Make sense media i en kommentar till Breakit.