Djerf Avenue och Caia Cosmetics i topp under Black Friday

IBilder från Instagramkonton för Ida Warg Beuty, MDjerf Avenue, Caia Cosmetics

Över 20 inlägg under under shoppingfesten.

I tisdags var detta årets Black week över i och med att Cyber monday hade passerat, och det blev bättre siffror för näthandeln än året innan kan man läsa på Ehandel.se. Med den ökade handeln som bakgrund tog Resumé tillsammans med Meltwater fram statistik på hur de större influencerbolagen gjorde ifrån sig på sociala medier.

När man har tittat på vilket bolag som postade flest inlägg toppar Djerf Avenue, som grundades av influencern Matilda Djerf, med 22 stycken. Därefter följs de av Adoore, som Petra Tungården står bakom, på 17 och Caia Cosmetics, som frontas av Bianca Ingrosso, på 14 stycken inlägg.

Två av dem ligger också i topp om man tittar på det totala engagemang som deras inlägg skapat, dock hoppar Caia upp och landar på andra plats med Clean drink som trea.

Man kan läsa att Meltwater tagit det totala engagemanget och delat den siffran med antalet följare. Vilket gör att Ida Warg byter plats med Clean Drink på topp tre. Men ohotad etta är Djerf Avenue som har en engagement rate på 5,40 att jämföra med tvåan Caias 1,40 och treans 0,90.

I undersökningen har man också tittat på vem som fått flest omnämningar på Twitter och digitala medier. Där är Caia cosmetics i topp med 31 stycken, vilket är en uppgång med 82 procent jämfört med veckan innan. Däremot drar de slutsatsen, utifrån keywords, att det kan handla om att företagets kontor på Biblioteksgatan utsågs till Sveriges snyggaste kontor av Lokalnytt.se vid seminariet Stora Kontorsdagen, den 24 november.