Gen-Z och Millennials svarar – så ser de på reklam i videos: ”Kan vara skadligt” 1 februari, 2023”Särskilt känsliga”. Två heta målgrupper, som under de senaste åren analyseras utifrån alla vinklar, är ”Generation-Z” och ”Millennials”....annonseringChannel FactoryGen ZMillennialsUndersökningVideo
Rapport: Så lyckas du med podden – ”uppvisar högst effektivitet” 31 januari, 2023”Inte bara ett tidsfördriv”. Poddjätten Acast scannade, i en nyligen genomförd undersökning, den nordiska podcastmarknaden – och närmare...AcastannonseringintervjuUndersökning
Första gången någonsin: Nordiska podd-lyssnare under lupp – ”säger mycket” 27 januari, 2023”Podcastannonsering ger över sex gånger investeringen”. ”En gedigen poddrappport”. Så beskriver Acast sin senaste undersökning. Podcastbolaget har scannat...AcastPodcastUndersökning
Metaverse-hypen dissad: ”För dyrt och ingen vet vad man ska göra” 20 januari, 2023”Kämpar fortfarande med Teams, Zoom och Slack”. När Meta, före detta Facebook, presenterade Metaverse för världen blev det...InternationelltMarknadsföringMetaverseTechUndersökning
Influencers mest använda appar – ”man sugs in i smörjan” 8 december, 2022"Man fördelar sin tid på flera olika".Danjal KananiInstagramLisa AnckarmanTikTokUndersökning
Instagram eller Tiktok – ”den stora gyllene frågan” 4 december, 2022"Dygnet har bara tjugofyra timmar som vi kan lägga på sociala medier till syvende och sist".InstagramJonas WestlingNine AgencyTikTokUndersökningYouTube
Djerf Avenue och Caia Cosmetics i topp under Black Friday 30 november, 2022Över 20 inlägg under under shoppingfesten.AdooreBlack FridayCaia CosmeticsDjerf AvenueIda Warg BeautyUndersökning
Ny undersökning – så lyssnar kvinnor på podd 29 november, 2022"Stort intresse att få ta del av omtyckta profilers värld".Aller mediaPodcastSverigeUndersökning
En titt i spåkulan inför 2023 – appen går från ”nice to have” till ”need to have” 25 november, 2022Byråerna spår vad som kommer flippa och floppa nästa år.C/O AgencyCure MediaGreen CommunicationintervjuIsme IconsMassfluencerPrat PRRedgert CommsUndersökning
Stor undersökning: Micro, macro, nano, mega – branschen är enig: ”Vi behöver en standard” 4 november, 2022”Syftet med att ha begrepp för olika kategorier försvinner om inte alla kan använda dem på samma sätt”....AdrecordCreed MediaCure MediaGreen CommunicationInterlaced InfluencersintervjuIsme IconsMassfluencerMicro-influencersPrat PRRedgert CommsUndersökningUnited influencers