Färsk prognos: Så många miljoner ska Camilla Hamids e-handelssatsning dra in

Hel kollektion på ingång.

Så sent som i oktober berättade bakinfluencern Camilla Hamid att hon släpper sin första egna produkt, som hon ska sälja via egen e-handel. Nätbutiken kopplades på Camillas befintliga blogg ”My Kitchen Stories”, och bakom lösningen står Proad – influencer marketing-byrån som har Camilla Hamid i sitt stall.

LÄS ÄVEN: Camilla Hamid släpper e-handel och sin första produkt: ”Får många förfrågningar”

Och av det senaste pressmeddelandet att döma, är Proad mycket nöjda med butikens prestation under de två veckorna live. Idag meddelar man nämligen att den första produkten kommer att följas upp av en hel kollektion inom kort. Bolaget avslöjar även vad man siktar på att omsätta under det första året.

Proad uppskattar att omsätta 10 miljoner kronor, bara under det kommande året, säger vd:n  Magnus Noord.

Tidigare idag rapporterade vi även om byråns nya e-handelssatsning, som blir aktuell för de profiler som anslutit sig till Proad.