Hubso, företaget som hjälper influencers att skapa egna e-handelsvarumärken, plockar nu in entreprenören Caroline Hansson som Chief Product Officer. Hon kommer även att ingå i bolagets ledningsgrupp och ska vara med och leda till företaget i dess kommande tillväxtresa.
Enligt företaget, är det här en nyckelrekrytering som ”är ett viktigt steg i Hubso:s ambition att bygga en kompetent och industriellt erfaren företagsledning”.
RELATERAT: Hon går in med 2,9 miljoner – blir en av HUBSO:s storägare
Detta är ytterligare ett viktigt steg för Hubso, där vi nu fortsätter att förstärka företagsledningen med flera nyckelrekryteringar för att möta våra framtida tillväxtplaner, säger Josefine Abrahamsson, vd för Hubso, i ett pressmeddelande.
Caroline Hansson har varit med och startat modesajten Na-kd och spenderat de sju senaste åren på bolaget, senast som Product Manager. Dessförinnan har hon varit på modeföretaget Nelly under fem år där hon hade rollerna inköps- och projektansvarig. Caroline har även spenderat fem år på Gina Tricot.
Vi är supernöjda att vi fått möjlighet att kunna stärka upp ledningsteamet med Caroline, med den kompetens och de erfarenheter hon har inom e-handel men även i sin egenskap av entreprenör och medgrundare av ett framgångsrikt e-handelsbolag, säger Josefine Abrahamsson.