Klädkollektion, podcast och pop-up.
Sanne Alexandra, som grundades av Sanne Josefson, lanserar en ny kampanj som är tänkt att stärka och lyfta kvinnor och deras livshistorier. Kampanjen går under namnet ”Empower her” och omfattar en klädkollektion, en podcast och en pop up-butik på Nordiska Kompaniet i Stockholm.
Jag ville skapa en kampanj som hyllar kvinnor och deras resor, oavsett vilka utmaningar de möter på vägen. Empower Her-kampanjen är ett sätt för mig att inspirera och stödja kvinnor överallt, och visa att vi alla har potentialen att uppnå våra drömmar och mål, säger Sanne Josefson, grundare av Sanne Alexandra, i ett pressmeddelande.
Klädkollektionen, som är grunden till hela kampanjen, inkluderar bland andra plagg som med hjälp av stretch är tänkta att passa alla kvinnor. Kollektionen innehåller också några limiterade plagg som är speciellt knutna till kampanjen och endast går att köpa online. Kollektionen kommer också att gå att se live i varumärkets pop-up butik, som öppnar den 19 september.
Podcasten består av ett begränsat antal avsnitt tillsammans med fyra kvinnliga berättare som alla inspirerat Sanne Josefson på olika sätt. Två av dem är Maja Nilsson Lindelöf och Cecilia Ortmark Söder, som kommer dela med sig av sina livshistorier och hur de blivit de personer de är idag. Med podcasten hoppas Sanne Josefson kunna inspirera kvinnor till att tro på sig själv och sina drömmar och omfamna sin egen skönhet och självsäkerhet.