Podcasten startade som en del av en kampanj.
Sanne Josefson, grundaren av modevarumärket Sanne Alexandra, startade i höstas upp podcasten “Empower her”. Satsningen var då en del av varumärkets Sanne Alexandras kampanjkoncept med samma namn. I en intervju med Influens, sade profilen att podcasten var någonting hon hade kunnat tänka sig att fortsätta med även längre fram.
Nu är det klart att podcasten får en andra säsong, där det första avsnittet släpptes idag.
Det känns så kul! Så peppat och spännande. Ser fram emot alla samtal med de kvinnor jag bjudit in. Det känns otroligt bra att göra en ny säsong, skriver hon i en kommentar till Influens.
LÄS ÄVEN: Sanne Josefson: “Verkligen varit mig själv genom alla år”
Podcasten får en sponsor
Den här säsongen har podcasten också fått en huvudsponsor, i form av Female fund, något profilen säger sig vara ”extra stolt över”. Female funds uppdrag är att öka intresset för privatekonomi och öka investeringar från kvinnor, samtidigt som de arbetar för att stärka kvinnors ekonomisk oberoende och främja kvinnligt ägandeskap.
Synergierna mellan Empower her-konceptet och Female fund är perfekta då vi båda jobbar mot det gemensamma målet att stärka och lyfta kvinnor i alla sammanhang.
Åtta kvinnor gästar
Sanne Josefson startade podcasten för att hylla kvinnor och deras unika resor, med alla de olika utmaningar de möter på vägen. Enligt henne är podcasten hennes sätt att sprida information, stärka kvinnor och visa att alla har potentialen att förverkliga sina drömmar och mål.
I den nya säsongen kommer åtta utvalda kvinnor att gästa podcasten. I det första avsnittet gästar Penny Parnevik och till Influens kan profilen avslöja att även journalisten och författaren Elaf Ali, grundarna av Womensync och Kristin Kaspersen, kommer att medverka.