Michaela Forni om den nya satsningen: ”Med örat mot målgruppen”

”Med det community som vi har i Baby Journey-appen har vi goda möjligheter att snabbt nå ut”.

Idag lanserades Michaela Fornis senaste satsning, nämligen e-handelsbutiken Hello Tint, som ska utmana de etablerade posterjättarna i Sverige. Tidigare idag skrev Influens.se om lanseringen och affärsidén, och nu har vi fått växla några ord med grundaren Michaela Forni själv:

Hur kommer det sig att samma team står Baby Journey nu lanserar en e-handel med posters?

Vårt mål med Baby Journey är att bli ett universum för gravida och barn. Så en e-handelssatsning blir en naturlig del i vår bebisresa mot att bygga det universum vi drömt om. Vi har ett specifikt team på Baby Journey som jobbar med just e-handel hos oss, och är specialiserade på området för att vi ska kunna ta fram ett så starkt varumärke som möjligt. Det viktigaste för oss är att ta fram produkter som vår målgrupp verkligen vill ha, och att Hello Tint är ett sånt varumärke insåg vi efter mycket research och kundanalyser, svarar hon.

LÄS ÄVEN: Michaela Forni lanserar e-handel: ”Ska ge marknadsledarna en match”

Företagets usp (Unique selling point eller ”unik konkurrensfördel”) är att man endast erbjuder personifierade posters.

Men det finns flera posteraktörer som erbjuder personliga posters. Vad gör er unika?

Det finns ingen annan som har en designstudio (verktyget som kunden designar och beställer sin poster genom på hemsidan. reds. anm.) och låter kunder skapa sin egen poster från grunden, så där är vi faktiskt helt unika. Alla barn är unika, så varför ska deras barnrum se likadana ut? Vi vill främja barnens olikheter.

Var det enkelt ta fram designstudion eller hade ni några utmaningar på vägen?

Designstudion är något vi är enormt stolta över och som såklart var något knepigt att ta fram ur ett tekniskt perspektiv. När det kommer till teknik tror jag att alla kan vara överens om att det nästan alltid dyker upp ”bumps on the road”, säger Michaela.

Från start är ni trygga i att säga att ni ska ”besegra posterjättar som Desenio”. Hur exakt ska ni göra det?

Lansera sajten är steg ett, i framtiden ser vi det som naturliga steg att bredda sortimentet och utveckla vår designstudio. Vår usp ligger i att vi är ett poster-brand som låter våra kunder skapa sina egna produkter istället för att försöka säga till dem vad de ska tycka om. Med det fantastiska community som vi har i Baby Journey-appen har vi goda möjligheter att snabbt nå ut till målgruppen och ge dem det de vill ha.

Vilket blir nästa mål med Hello Tint?

Nu satsar vi på en stabil lansering och att bygga upp ett hållbart och starkt varumärke med örat mot målgruppen. Redan inom några veckor lanserar vi faktiskt en ny funktion på Hello Tint, så håll utkik! avslutar Michaela Forni.