Nätverket tecknar exklusivt avtal med Mauri Hermundsson: ”Det bästa alternativet”

Mauri Hermundsson (Fotograf: Andreas Bardell) / Marcus Klamming, vd, We are era

Blir exklusiv försäljningspartner för profilen.

Mauri Hermundsson slog igenom ordentligt med Youtube-kanalen “Uppdrag: Mat”. Serien producerades från början av Aftonbladet men i januari meddelade profilen att han skulle driva konceptet vidare på egen hand. Kanalen har idag 660 000 prenumeranter och klippen får miljontals visningar.

Nu har kreatörsnätverket We are era tecknat ett exklusivt avtal med Mauri Hermundsson. Nätverket kommer med avtalet att bli exklusiv försäljningspartner för profilens Youtube-kanal.

Jag tog kontakt med flera potentiella försäljningspartners och landade ganska tidigt i att We are era var det bästa alternativet. Jag har jobbat med We are era på olika sätt sedan 2018 och det samarbetet har fungerat alldeles utmärkt, säger Mauri Hermundsson i ett pressmeddelande.

We are era säger att de redan ser ett stort intresse bland annonsörerna.

Vi är så glada över det utökade förtroendet från Mauri och ser fram emot att jobba tätt ihop. Tillsammans blir vi ännu starkare inom matrelaterat innehåll och vi ser redan ett stort intresse bland våra annonsörer att få ta del av Sveriges mest älskade Youtube-kanal. Uppdrag: Mat kommer att komplettera vårt erbjudande både med sin breda räckvidd och sitt underhållande, kreativa format, säger Marcus Klamming, vd, We are era i Norden.