”Onödigt dataspill”.
En ny plattform, grundad på egenutvecklad streamingteknik, har lanserats. Mer exakt är det företaget ”Seen This”, som entreprenören Jesper Benon står bakom, som tagit fram en plattform där användare kan ”bygga upp sina egna kreativa verk, maximera kvaliteten utan begränsningar i filstorlek samtidigt som koldioxidutsläppen i samband med digital reklam minskas”.
Seen This arbetar för att skapa ett höghastighetsinternet med hög energieffektivitet, som möjliggör högre annonsprestanda på ett mer hållbart sätt. Med vår nya plattform ger vi kunderna fler möjligheter att utnyttja vår teknik för att skapa skräddarsydda annonser med hög uppmärksamhet på några minuter – utan licensavgift eller produktionskostnader, säger Jesper Benon, vd på SeenThis, i ett pressmeddelande.
Techbolaget Seen This specialiserar sig på adaptiv streaming, och den nya plattformen ska göra så att annonser laddas omedelbart och anpassas till tittarnas enhet och bandbredd, samtidigt som ”onödigt dataspill” minskas då endast det som verkligen är nödvändigt överförs.
Plattformen är ett långsiktigt projekt för oss och vi kommer att fortsätta att utveckla erbjudandet i linje med kraven i denna snabbrörliga branschen, fortsätter Jesper Benon.
Målet med adaptiv streaming är att förändra distributionen av digitalt innehåll och dess klimatpåverkan, skriver företaget.
Plattformen erbjuder ”drag-and-drop”-teknik samt en inbyggd redigerare för att inhouse-team ska kunna minska sin produktionstid. Man ska även kunna spåra de uppnådda koldioxidminskningarna och rapportera om åtagandena.