Influencern och stylisten Petra Tungårdens modevarumärke Adoore hoppar på liveshopping-tåget. Företaget har signat ett ambassadörsavtal med mjukvaruplattformen Streamify.
RELATERAT: Petra Tungården berättar: Så blev Adoore en influencer-favorit – ”tar ganska mycket risker”
Vi vill välkomna våra kunder till Adoores värld. Liveshopping är ett av de roligaste formaten eftersom det är väldigt äkta, och kunderna kommer närmare både varumärket och personerna bakom, säger Petra Tungården i ett pressmeddelande.
Vi vill utveckla konceptet ytterligare, och till exempel ta med tittare på våra plåtningar och visa vad som sker backstage.
Samarbetet kommer att pågå i ett år på den svenska markanden, och alla livesändningar kommer att kunna ses i Adoores e-handel.
Liveshopping hjälper köparen att ta rätt beslut, då kunden har möjlighet att ställa frågor om produkterna. Det minskar returgraden vilket även är positivt ur ett miljöperspektiv, säger Petra Tungården och tillägger:
Jag tror att vi bara är i början av vad liveshopping kommer att bli, det är något av en outforskad mark och möjligheterna blir bara fler. Vi ser otroligt mycket framemot att vara med och påverka framtiden för liveshopping.