Relatable värvar ny Norden-chef: ”Ska öka medvetenheten om vårt varumärke”

Angelica Glader och Marcus Björklund

Relatables nordiska säljteam stärks upp med två nya profiler.

Det globala tech- och influencer marketing-företaget Relatable tillsätter en ny försäljningschef i Norden.

Den som tar sig an uppdraget är Marcus Björklund, som närmast kommer från appen Primetime där han var Chief Revenue Officer i ungefär ett år. Dessförinnan tillbringade han fyra år som Business Manager på Schibsted. Sammanlagt ska Marcus ha 15 års erfarenhet av digital media och reklam även från bolag som Blocket och Svenska Dagbladet.

Jag är glad över att ha Marcus ombord som vår nya Head of Sales i Norden. Jag ser fram emot att se honom öka medvetenheten om Relatables varumärke på marknaden, stärka vårt erbjudande samt utveckla relationerna med våra befintliga och framtida kunder, säger Kalle Mobeck, vd på Relatable, i ett pressmeddelande.

I sina tidigare roller har han varit ansvarig för att driva tillväxt och maximera intäkter i Norden och Europa. I sin nya roll på Relatable ska han ansvara för all försäljning i Norden, utveckla nya säljstrategier, förstärka erbjudandet och bygga hållbara relationer med befintliga och framtida kunder och partners.

Jag ser fram emot att bidra med nya perspektiv, att ständigt utveckla teamet och att alltid leverera högsta möjliga kvalitet i min roll som försäljningschef i Norden, säger Marcus Björklund.

Marcus Björklund tillträdde sin nya tjänst officiellt den 3 januari 2022. Förutom honom har Relatable även rekryterat Angelica Glader, som närmast kommer från Aller Media där hon var operativ projektledare. Hon kommer att ta plats i Marcus nordiska säljteam.

Framåt fortsätter Relatable sin expansion av säljteamet i byråns filialer i Storbritannien och USA.