Emelie Walles kristallbutik fortsätter skörda framgångar.
När influens anlände till eventet strax innan öppning ringlade sig kön lång genom Galleria center syd i Löddeköpinge. Längst fram i kön stod Louise Forsberg och Elin Jacobsson som hade stått i kö sedan halv fyra, alltså två och en halv timme innan eventet skulle börja. Andra hade varit på plats sedan klockan två på dagen men hållit sig i krokarna för att se när kön skulle börja fyllas på. Redan vid fyratiden ska kön ha sträckt sig förbi flera andra butiker, enligt ett videoklipp som Emelie Walles publicerade på sin Instagram.
Erbjöd gratis tatueringar
Bland de som anlände på utsatt tid hördes besvikna samtal om den långa kön, från besökare som främst verkade ha kommit dit för de utlovade gratis tatueringarna.
Självklart får man alltid räkna med att det finns de som bara kommer för det bjuds på gratis grejer. Men det är en del av att ha ett event, viktigaste är att man får upplevelsen av oss och vilka vi är. Det är ditt första intryck av vår community och även det är värdefullt, säger Emelie Walles till Influens.
Emelie Walles delade ut pizza till de som väntade på att få komma in i butiken. Bakom henne gick den äldsta sonen, Dexter Walles, som såg till att dokumentera allting. Efter lite minglande med besökarna i kön försvann influencern och butiksägaren in i butiken igen, för att sätta sig och lägga tarotkort för nyfikna besökare.
Vi är väldigt måna om att skapa en upplevelse och skämma bort våra kunder. När vi har event så bjuder vi inte ”bara” på lite dricka och en rabatt på 10 procent. Vi är ett livsstilsvarumärke som älskar vår community och skapar event som speglar vem vi är och känslan vi vill att man ska ha kring varumärket.
Kristallerna väcker nyfikenhet
Men tatueringarna var inte det enda som lockade. I butiken hade influencerns make, Micke Walles, fullt upp med att slå in besökarnas köp i kassan. Utanför butiken samlades de som shoppat loss i den chockrosa butiken, för att visa upp sina nya köp för varandra och diskutera de olika kristallernas betydelse.
Många av besökarna var unga tjejer i tonåren eller yngre, en målgrupp som Emelie Walles menar är relativt ny för henne.
Jag har en lite äldre målgrupp, majoriteten är mellan 25-35 år. Men i takt med att Vibes of Mind öppnade har fler yngre börjat följa mig. Det är en stor nyfikenhet hos de yngre vilket är fantastiskt kul att se.
Nästan en timme efter att eventet slagit upp portarna var det fortfarande kö utanför den lilla butiken, även om många hunnit botanisera bland kristallerna och några, som inte riktigt orkat hålla ut, valt att avvika. Först med 45 minuter kvar innan stängning hade kön försvunnit men då hade istället två nya bildats: en för de som ville få en tarotläggning och en för de som väntade på sin tatuering.
Kul att så många kom och ville dela kvällen med oss. Jag är så tacksam för att så många ville besöka oss.
Det utökade lagret var inte tillräckligt
Eventet var en del av Vibes of minds Black week-satsning, en satsning som Emelie Walles menar att de hade förberett sig på. Efter att tidigare ha fått jaga paket på postterminaler för att slippa vänta på leveranser, hade företaget nu utökat lagret och fyllt på rejält inför Black friday och julhandeln. Det lagret är enligt influencern redan tomt.
Detta var vår take på Black week i butiken, vi har även haft en pre access black week för våra soul club-medlemmar online. Vi förberedde oss med att köpa in så vi skulle klara oss över black week och julen men det lagret är redan tomt. Pre access utmanade oss och vi kommer ha lite längre leveranstider än vanligt på grund av strömmen av ordrar som kom in.