Aller Media växlar upp Sparks – går in i två nya länder: ”Handplockar profiler”

Sara Forssberg (Foto: Aller Media)

För några veckor sedan meddelade Aller Media att man har tagit upp satsningen på sin influencer marketing-plattform Sparks. Bolaget nylanserar det egna influencernätverket med en mjukvaruuppdatering och nya funktioner som utvecklats enligt målgruppens önskemål.

RELATERAT: Aller Media dammar av sin influencer-plattform: ”Viktigt vi ligger steget före”

Nu meddelar Aller Media att Sparks är redo för en nordisk expansion. Appen ska nämligen ta klivet in i grannländerna Norge och Danmark. Något som företagets kunder ska ha efterfrågat.

Merparten av våra annonsörer vill nå ut till våra grannländer på ett sätt som passar den lokala marknaden. Det gäller både stora etablerade företag och startups i början av sin expansion, säger Sara Forssberg, Head of Commercial B2B på Aller Media, i ett pressmeddelande och tillägger:

Som nordiskt familjeföretag med stor kännedom om den nordiska marknaden känner vi oss trygga med att kunna leverera nordiska kampanjer på hög nivå och väljer nu därför att expandera.

Sparks styrka ska ligga i microinfluencers som främst rekryteras via Aller Medias egna kanaler, som magasinen ELLE, Femina och MåBra.

Vi har möjlighet att skapa väldigt nischade kampanjer. Till exempel kan vi se till att alla microinfluencers som medverkar redan är kund till företaget eller har testat produkten. Vi ser även till att microinfluencern har den målgrupp som kampanjen riktar sig mot. Allt tack vare det smarta upplägget i plattformen och våra experter som handplockar profiler för kampanjen, säger Sara Forssberg och avslutar med:

Vi vill vara en innovativ partner som kan erbjuda skräddarsydda nordiska kampanjer med stor räckvidd och då är microinfluencers ett jättebra alternativ i mixen.