Emma Unckel och Frida Fahrmans satsning expanderar: “Ger oss en ny kreativ höjd”

Frida Fahrman och Emma Unckel.

Värvas av det nordiska nätverket.

Mediaveteranerna och skönhetsprofilerna Emma Unckel och Frida Fahrman har båda en bakgrund som skribenter och redaktörer, med fokus på skönhet och mode. Tillsammans driver de podcasten “Beauty & Bubblor” och nu expanderar de till Youtube.

Duon är en av många profiler som värvats av Youtube-nätverket Splay one. Den senaste tiden har flera populära profiler och deras Youtube-kanaler anslutit sig till Splay ones nätverk. Bland andra Love is blind-profilerna Krissy Hedenstedt, Meira Omar och Oskar Nordstrand. Nätverket, som är nordens största i sitt slag, ska stötta profilerna med innehållsstrategi, formatutveckling och på sikt även annonsförsäljning. 

Vi är så glada för att äntligen ha tagit klivet in på YouTube! Vi älskar att prata skönhet, testa produkter och inspirera våra följare till att piffa upp sin vardag – nu får vi äntligen göra det i ett lite längre format vilket ger oss en ny kreativ höjd i vårt innehållsskapande, säger Emma Unckel och Frida Fahrman i ett pressmeddelande.

Kanalen lanserades redan i slutet av mars och fick på två veckor 19 000 organiska visningar. För att öka antalet visningar planerar duon att även börja använda sig av formatet “Youtube shorts”.

Vi är oerhört glada över att välkomna Emma och Frida till Splay One. De har en gedigen erfarenhet inom sin nisch. YouTube-kanalen fyller en lucka bland dagens utbud och vi tror att de har en stor chans att bli en av de största skönhetskanalerna, säger Fredrika Fry, Head of Talent på Splay One.