Influencern hänvisar till produktionsbolaget.
2019 var Isabella Löwengrip var nära personlig konkurs efter att samarbetspartners dragits sig ur och imperiet kraschat. Orsaken var en granskning som avslöjade kraftigt överdrivna siffror i den statistik som såldes in till olika partners. I tisdags klev hon för första gången på fyra år in i en ny bolagssatnsing, men hotas redan av ett nytt bakslag.
Det var i en händelse på Instagram som profilen berättade att hon och hennes partner Paul Sundvik fått flera förfrågningar från produktionsbolag, efter deras medverkan i programmet Tillsammans med Strömstedts.
TV4 nekar publikrekord
I en parentes berättar influencern och entreprenören hur avsnittet de medverkade i slog publikrekord. Varifrån de siffrorna kommer är det däremot ingen som vet.
Nöjesjournalisten och författaren Ann Edliden var förvånad över det stora intresset för parets medverkan och valde därför att höra av sig till TV4, för att få informationen bekräftad.
Men enligt TV4 stämmer inte uttalandet med deras siffror. Ann Edliden ställer då frågan om det kan vara så att programmet hade något slags publikrekord precis när det hade sänts, men inte heller det var något som TV4 kunde bekräfta.
Det är svårt att få fram den typen av statistik. Men enligt våra mätningar så hade avsnitt som sändes tidigare i samma säsong större publik än Isabella och Pauls, skriver en talesperson som Ann Edliden varit i kontakt med.
Fick informationen från produktionsbolaget
Vilka mätningar och siffror som publikrekordet kommer ifrån är alltså oklart, enligt Isabella Löwengrip fick de uppgifterna från ”produktionsbolaget”.
I vår säsong så fick vårt avsnitt flest tittare, vi fick höra det från produktionsbolaget som hade fått siffror från TV4, skriver hon i en kommentar till Influens.
I en uppföljande kommentar svarar Isabella Löwengrip att det produktionsbolag hon hänvisar till är Warner.
Influens har sökt produktionsbolaget för en kommentar.