Svenskarna samarbetar med Kardashians: ”En perfekt match”

Khloé Kardashian och Kris Jenner. (pressbild / skärmdump Instagram)

Profilen är listad som en av de största på Instagram.

Det svenska företaget Nick’s storsatsar i USA och tar draghjälp av några av de största inom influencer marketing. Efter ett stort hemlighetsmakeri avslöjar företaget, som bland annat säljer proteinbars och glass, att man inlett ett samarbete med Khloé Kardashian och Kris Jenner.

I en video på Instagram får de två reality-profilerna testa Swedish style light ice cream, samtidigt som de försöker prata svenska, med varierande framgång.

Vi på Nick’s tycker att livet ska vara både kul och härligt! Vi försöker ta med oss det i allt från våra smaker till samarbeten. Just därför är vi så vi oerhört glada och stolta över att ha lyckats teama upp med just Khloé Kardashian och momager Kris Jenner – de är en perfekt match för oss, säger Johanna Strand, global marknadschef på Nick’s, i ett pressmeddelande.

Influens har tidigare listat Khloé Kardashian som en av de största, och en av de bäst betalda, profilerna på Instagram.

LÄS ÄVEN: De är störst på Instagram – så mycket kostar ett inlägg