Satsade allt på spelbranschen – intäkterna rusar: “Så många samarbetsytor som möjligt” 28 maj, 2024Bolaget bygger broar mellan spelutvecklare och kreatörer. Samtidigt som allt fler annonsörer, från olika branscher, vill nå spelpubliken...e-sportEkonomiGaminginfluencers marketingWehype
Företag vill betala med produkter – då lockar casinosajterna med lön 8 april, 2024Spelreklam är skadligt men ansvaret ligger inte bara på streamern, menar Sofie ”ImSoff” Hedegren. Casinoreklamen flödar på streamingplattformen...casinoGamingHeatonImSoffInfluencer marketingSampev2streamerTwitch
Ny satsning ska coacha kvinnliga gamers: “Viktig del av spelvärlden” 6 mars, 2024“Female gaming voices” är ett samarbete mellan Splay one och Youtube. Kreatörsnätverket Splay one lanserar tillsammans med Youtube...Female gaming voicesGamingLin AnderssonSplay OneSWE_BeforewefallYouTube
Wehype om nätverkens framtid: “Fortsatt värdefulla för de allra största” 8 september, 2023Diversifierat erbjudande av kampanjer och program kommer vara avgörande. Wehype hjälper annonsörer att nå influencers, eller kreatörer som...e-sportGamingInfluencer marketingWehype
Adverty storsatsar på Roblox – landar nytt jätteavtal: ”En enorm outnyttjad potential” 25 mars, 2022Adverty, som säljer och producerar annonser i spel, har ingått ett exklusivt avtal med e-sportbolaget och spelnätverket Super...Advertye-sportGamingMarknadsföringMetaverseSuper League Gaming
Gamingprofilen ska sälja cannabis till sina följare: ”Bara att kopiera modellen” 20 oktober, 2021"Ska gå riktigt djupt på Twitter och Youtube".GamingHector Rodriguez