Så tycker e-handlare om influencer marketing: ”Kostar mer än det smakar” 28 februari, 2023”Svårmätta faktorer”. E-handlare är fortsatt positivt inställda till influencer marketing. Det rapporterar Postnord, i samarbete med HUI Research,...E-barometernE-handelSverige
Margaux Dietz vill komma tillbaka – ”i dialog med gamla och nya kunder” 27 februari, 2023”Branschen har stannat upp”. Efter Margauxs skandalvideo på Youtube släppte SVT dokumentären ”Kan vi förlåta Margaux Dietz”. Och...Margaux DietzSverige
RMM:s podd ökar intäkterna med över 180 procent – ”finns mycket outforskad mark” 21 februari, 2023Ger tre tips till andra podd-kreatörer. RMM, som står för Random Making Movies, är en Youtube-trio som idag...AcastAlla goda ting är trePodcastRMMSverige
Framtiden för de-influencing: ”Symptom på en större rörelse” 17 februari, 2023”Kommer inte att påverka annonsaffären”. De-influencing är ett nytt begrepp som nyligen börjat bubbla. Men vad betyder det...de-influencingholy commsHomageInflyintervjuPrat PRSociety IconSverigeUnited influencers
Gröna influencer-agenturen växer – landar i Malmö: ”Använder sin makt” 14 februari, 2023”Märker tydligt det innovativa klimatet”. Den gröna influenceragenturen Green Communication växer. Företaget grundades våren 2020 i Stockholm, och...Green CommunicationSverige
Skakigt ekonomiskt läge – så påverkas branschen: ”Katastrofstämning” 10 februari, 2023”Många influencers behöver bli bättre på att sälja”. Branschtidningen Ehandel.se genomförde nyligen en undersökning bland sina följare och...E-handellågkonjunkturLinda HörnfeldtSverige
Nya appen som gör ungdomar lyckliga ska erövra Norden: ”Målet är 700 000” 9 februari, 2023”Go in, grab it and run away”. För tre dagar sedan kunde Influens berätta om den nya sociala...LyckliSociala MedierSverigeTech
Ny svensk social media-app gör entré – över 3000 användare ombord direkt 6 februari, 2023”Påväg att förändra en bransch”. ”Skapad av Gen-Z för Gen-Z”, så skriver företagets grundare på sin sajt. Företaget...LyckliSociala MedierSverigeTech
Anitha Clemence kräver förändring: ”Mänsklighetens undergång” 3 februari, 2023Vill se färre influencers framöver, men fler ”impacters”. I veckan skrev Anitha Clemence, på sin Instagramkanal, att hon...Anitha ClemenceHållbarhetSverige
Byråerna avslöjar: Så reklamsatsar e-handlarna nu 2 februari, 2023”Ser en nedgång på runt 50 procent”. Ska man dra i handbromsen eller bör man passa på att...adrelevancebrathE-handelpineberryPixelSEOSverigetopdogtopvisiblewgp