Green communication om hållbarare samarbeten: ”Då tjänar alla pengar” 27 november, 2023Influencer marketing behöver inte innebära konsumtionshets. Livsstilen som många influencers visar upp kan orsaka psykiskt lidande, menar Maria...Green CommunicationHållbarhetInfluencer marketingInfluencer Marketing Summitintervju
Gröna influencer-agenturen växer – landar i Malmö: ”Använder sin makt” 14 februari, 2023”Märker tydligt det innovativa klimatet”. Den gröna influenceragenturen Green Communication växer. Företaget grundades våren 2020 i Stockholm, och...Green CommunicationSverige
Intervju: Hållbarhet i influencervärlden – ”har en stor skuld” 9 december, 2022”Dubbelmoral eller hyckleri skiner igenom ganska snabbt”. Kan man, som influencer, vara hållbar? Eller, vad menas med ”hållbar”...Green CommunicationHållbarhetintervju
En titt i spåkulan inför 2023 – appen går från ”nice to have” till ”need to have” 25 november, 2022Byråerna spår vad som kommer flippa och floppa nästa år.C/O AgencyCure MediaGreen CommunicationintervjuIsme IconsMassfluencerPrat PRRedgert CommsUndersökning
Stor undersökning: Micro, macro, nano, mega – branschen är enig: ”Vi behöver en standard” 4 november, 2022”Syftet med att ha begrepp för olika kategorier försvinner om inte alla kan använda dem på samma sätt”....AdrecordCreed MediaCure MediaGreen CommunicationInterlaced InfluencersintervjuIsme IconsMassfluencerMicro-influencersPrat PRRedgert CommsUndersökningUnited influencers
Cissi Wallin i hemligt projekt med medvetna byrån: ”Mer än att bara sälja en produkt” 1 november, 2022”Det blir avgörande att alla vi samarbetar”. Medieprofilen Cissi Wallin krokar arm med Aleksa Lundberg, skådespelare, aktivist och...Aleksa LundbergCissi WallinGreen Communicationintervju
Rusning till influencerbyrå med hållbar profil: ”Tror inte på pekpinnar” 13 augusti, 2021Samlar influencers med hållbar profil.Green CommunicationHållbarhet