Cubes VD får ny roll: ”Har jobbat hårt bakom kulisserna ett tag”

Olof Lindblom

”Vi ska sätta en ny riktning för Syncro”, säger den nya CMO:n och avslöjar lanseringen av en ny satsning.

Olof Lindblom har varit vd för influencerbyrån Cube i snart åtta år. Så sent som i november 2021 förvärvades byrån av jätten Syncro Grouptidigare Gigger Group – och sedan dess har Olof spelat en nyckelroll i koncernen.

LÄS ÄVEN: Från 30 till 87 miljoner på ett halvår – Syncro Group mer än dubblar intäkterna

Nu lyfts han upp i koncernens ledningsgrupp, och tar på sig ansvar för Syncros kommunikation. Han tar på sig titeln CMO på Syncro, men fortsätter parallellt som vd för Cube.

Det känns otroligt spännande att leda Syncros kommunikation framöver, säger Olof Lindblom i ett pressmeddelande.

Magnus Winterman, vd för hela Syncro Group, kommenterar:

Olof är en erfaren ledare med gedigen kunskap om entreprenörskap, marknadsföring och kommunikationsstrategier. Olof kommer ansvara för att forma och utveckla Syncros nya varumärkesidentitet samt den marknadsplan som tagits fram, säger han och fortsätter:

Vi är ett snabbväxande bolag som som behöver ligga i absolut framkant inom alla områden varav ett är kommunikation. Mitt fokus kommer ligga på det operativa för att fortsätta optimera processer, driva försäljning och säkerställa att vi har effektiv organisation utan att kompromissa på vår tillväxt.

För Olof är titeln mer av en formalitet, då han arbetat med Syncros varumärke under en tid nu. Han avslöjar även att resultatet av detta arbete kommer att presenteras inom kort.

Jag ser Syncro som ett varumärke med över 6000 befintliga kunder, personer som har investerat i vår resa.

Vi har jobbat hårt bakom kulisserna ett tag för att sätta en ny riktning för Syncro där vi ska förtydliga vad vi gör, vart vi är på väg samt lyfta fram alla duktiga människor i bolaget som varje dag kämpar för att vi ska nå våra mål. Resultatet av allt arbete kommer gå live den 17 oktober.