När algoritmerna spökar – skakigt för både influencers och annonsörer: ”Det är tufft” 7 oktober, 2022"En del influencers når plötsligt inte ut till lika många längre".AlgoritmerannonseringBeatlyintervjuSociala Medier
CUBE och Collabs re-lanseras: ”Ett Google för influencer marketing” 25 augusti, 2022“Vad vi vet är vi helt ensamma i världen”, säger bolagen som idag lanserar en helt ny plattform...annonseringCollabsCubeLanseringSyncro GroupTech
We Are Era validerar kreatörer – ”nästa steg inom influencer marketing” 25 augusti, 2022Ny funktion kartlägger influencers personlighet och tone of voice på alla plattformar och nätverk. ”Ett viktigt nästa steg...annonseringRTL GroupTechWe Are Era
Färska resultat: 60 procent högre avkastning i poddar – ”ett underutnyttjat medium” 22 juni, 2022På uppdrag av poddbolaget Acast och ljud- och musikplattformen Spotify har byrån OMD tillsammans med analysavdelningen Annalect, undersökt...AcastannonseringPodcastSpotify
Acast lanserar ny funktion – annonser matchas mot samtalsämnen i podcasts 7 juni, 2022Via nischade podcast-program är det enklare att rikta sig mot rätt målgrupp som annonsör. Men om man till...AcastannonseringPodcast